سلام
نتایج اولیه کنکور اومده برخی راجع به این رشته سئوال کردن
من خودم ورودی 83 دانشگاه فردوسی مشهد هستم
اون زمان تا سال 87 به عنوان دبیر انجمن علمی واسه ورودی های جدید که صحبت می کردم اینو می گفتم:
این رشته آسون نیست اصلا....... اما تا حالا کسی رو ندیدم زبان روسی رو شروع کنه و ازش زده بشه قانون ها و استثنائات این زبان جذابه.
بازار کار اگه زرنگ باشید در ایران از انگلیسی هم بهتره، جدیدا دانشگاه های زیادی این رشته رو در مقطع لیسانس اضافه کردن اما نظر خودم رو می گم به ترتیب کیفیت رشته از نظر بازار کار و اساتید:
1- مترجمی زبان روسی دانشگاه تهران
2- مترجمی زبان روسی دانشگاه فردوسی
3- مترجمی زبان روسی دانشگاه بابلسر
4- زبان و ادبیات روسی دانشگاه تهران
5-
6-
البته این تقسیم بندی بدون در نظر گرفتن محل زندگی فرد و روزانه ، شبانه در نظر گرفته شده است.
بازهم سئوالی داشتید با 09354309918 تماس بگیرید.
نکته: یکی از دوستان پیغام داده بود که شما چه شناختی از اساتید مشهد و بابلسر داریرد و این رده بندی فقط از روی اسم دانشگاه شکل گرفته..
بیاد بگم دوست عزیز اگرم قرار باشه اسم و امکانات دانشگاه را کنار بذاریم و صرفا کیفیت اساتید رو در نظر بگیریم جای دانشگاه فردوسی و دانشگاه تهران عوض میشه (من نه مشهدی هستم نه دینی به گردنم هست که بخوام الکی تعریف کنم) خودتون یه سر به آمار قبولیهای ارشد زبان روسی از اولین دوره فارغ التحصیلی این دانشگاهها بزنید آمار فردوسی از خود دانشگاه تهران هم بهتره.
بازم میگم این نظر شخص بنده است باتوجه به تجربیات خودم نباید 100% درست باشه...!!